Із сімрейсинга у «формулу» — А.Хорольский

Із сімрейсинга у «формулу» — А.Хорольский
Категорія: eChamps
Tags: SimRacingUA
Переглядів: 244

У 2020 році Автомобільная Федерація України (ФАУ) уперше провела офіційний Чемпіонат України по сімресингу. Чемпіонат складався з п’яти етапів — на трасах у Монці, Спа, Барселоні, Імолі та РедБул Рингу. Протягом першості розгорнулася запекла боротьба між Артемом Хорольським та Домініком Хорошавіним. Весь Чемпіонат пройшов, як кажуть, «колесо в колесо», але перемога врешті дісталася Артему (https://fau.ua/news/13303/).

Ця подія не залишилася без уваги з боку української команди Vermin Formula, яка спеціалізується на роботі з пілотами із сімрейсингу та проводить із ними тести на реальному формульному боліді Formula Renault 2.0 в Європі. За перемогу в Чемпіонаті України команда Vermin Formula запросила Артема Хорольського провести тести у Франції на легендарній трасі Magny Cours, де ще зовсім нещодавно проходили етапи Формули-1 та перемагав Михаель Шумахер.

Завжди дуже цікаво, наскільки досвід та навички, здобуті в сімрейсингу, можуть допомогти пілоту під час пілотування боліду в реальності. Хвилюючий момент — виїзд Артема з боксів та перші кола. Секундомір починає відлік часу на колах…

Артем закінчує сесію з найкращим часом 1’41"4. Це всього на 3 секунди повільніше за час професійних пілотів, які працювали на трасі в той день, при тому що вони використовували свіжі комплекти гуми, що дає можливість «скинути» до півтори секунди з кола. Феноменальний результат як для пілота, який уперше в житті сів за кермо «формули». Хоча Артем не новачок — за його плечими 10 років у сімрейсингу в щільній боротьбі з кращими світовими пілотами.

Про болід Formula Renault 2.0. Монокок виготовлений італійським ательє Tatuus та має серійний номер 247. Двигун Renault Sport спеціально підготовлений для «формул», має об’єм 2 літри та потужність понад 210 кінських сил. Коробка передач семиступенева. Вага боліду всього 600 кілограмів, і він досягає максимальної швидкості у 240 км/г.

Враження від тестів, Артем Хорольський: «Відразу по виїзду з піт-лейн я був вражений динамікою боліду, яка обумовлена його малою вагою. Але щойно я дістався до першої точки гальмування, враження від розгону відійшли на задній — я був у захваті від можливостей цього боліду гальмувати. Далі кілька кіл на адаптацію, і я був готовий до роботи на треку з траєкторіями, точками гальмування і вцілому — над досягненням швидкого часу на колі.

Перед виїздом на свою сесію я звернув увагу на час інших пілотів і отримав орієнтир у вигляді середнього часу 1’46"5 і був приємно здивований, коли після п’ятого кола я увімкнув панель приладів, на якій відображається час, і побачив значення 1’44"0**. З цього моменту мій час почав лише покращуватися. Наприкінці першої сесії мій кращий час був уже 1’42"5

Проаналізувавши телеметрію, я виїхав на другу сесію, знаючи, що зможу «зняти» ще секунду-півтори. І, власне, одразу взявся за справу. 1’42"0, 1’41"7, 1’41"4…

На жаль, поїхати швидше мені так і не вдалося, тому що внаслідок складних погодних умов (протягом обох сесій накрапав дощик) я так і не спромігся «зібрати» чисте коло. Адже кожного разу я припускався помилок та просковзував чи в одному чи в іншому повороті, у тому числі й на своєму найкращому колі.

Та незважаючи ні на що, я шалено вдячний команді Vermin Formula за надану можливість. Дуже сподіваюсь, що після цих тестів у мене відкриються можливості продемонструвати свій потенціал, а я у свою чергу буду прикладати якомога більше зусиль, щоби це реалізувати».

Коментар керівника Vermin Formula, Потапенко В’ячеслава: Ми дуже раді запросити українського чемпіона з віртуальних перегонів на реальний автодром, щоби він зміг показати свій талант. І тут Артем не підвів — мені це нагадало, як зовсім невідомого на той час Кімі Райконена запросили на перші тести «формулы», і він миттєво почав об’їжджати досвідчених пілотів. Так було й з Артемом — с перших кіл вражаючий час.

Цей приклад наочно демонструє, що в Україні є таланти, є свої Фестапени. Реальний автоспорт дуже дорогий, але віртуальні гонки, як виявилося, можуть дати чудовий базовий досвід підготовки, який миттєво можна реалізувати на трасі. І це особливо актуально для реалій України. Розвиток сімрейсингу дозволить нашим пілотам засяяти у світових чемпіонатах, тим більше, що в цьому році дисципліна віртуальних гонок стала офіційною на Олімпійських Іграх.

Більше фотографій із тестів ви можете знайти в Інстаграмі Vermin Formula: https://www.instagram.com/verminformula/

Матеріал надано прес-службою команди Vermin Formula.